29 juli 2014 – Yangshuo

lisette  jan  yue

Inmiddels zijn we alweer dag 5 in Yangshuo. We staan inmiddels echt in de vakantie stand. Lekker zitten in de tuin met grote potten thee afgewisseld met koffie verkeerd. We worden er echt een beetje lui van.

Vanmiddag hebben we afscheid genomen van vriendin H en familie. Zij zijn inmiddels naar Guilin afgereisd. Wij zijn vanmiddag met de taxi naar Weststreet gereden. Voor mij zelf (Lisette) had ik een uur massage bij Dr. Lilly geboekt. Een heerlijke massage, maar de masseuse kon nog niet zo goed kijken. Binnen 45 minuten stond ik alweer buiten. Jan en Y-A zaten al te wachten op een overdekt terras. Het is weer ontzettend warm vandaag. In de zon lopen zonder paraplu is niet aan te raden, weet ik inmiddels uit ervaring. Mijn armen zitten onder de uitslag van de zon.

Na de massage zijn we richting geldautomaat gelopen. Gelukkig kwam er vandaag weer geld uit de automaat, zodat we onze contanten weer wat aan hebben kunnen vullen. Hier in het guesthouse leven we al 5 dagen op rekening.Dat wordt nog een verrassing als we vrijdagochtend moeten afrekenen.

Morgenochtend staan we bijtijds op.Om 09.20 uur worden we opgehaald voor een kookles! Eerst gaan we naar de lokale markt en daarna gaan we met zijn drieën eten koken, wat we na afloop natuurlijk ook op mogen eten.

IMG_6035

(Bron foto: Lisette ©)

Foto van de dag – 29 juli 2014

Het FMS photo a day woord van vandaag om te fotograferen is:”repeat/herhaling”.

Op herhaling: Yangshuo, november 2006 en Yangshuo vandaag.
Vader en dochter eten een ijsje.

test

(Bron foto: Lisette ©)

Sinds 5 januari 2013 doe ik mee aan de foto opdrachten van FMS. Voor iedere maand maken “Chantelle” en vier vrijwilligers een lijst met daarop voor iedere dag een andere foto opdracht. Inmiddels doen er ongeveer 16.790 mensen mee en plaatsen hun foto op Facebook. Dat zijn meer dan 5 keer zoveel mensen, dan toen ik in januari van 2013 begon met dit foto-spel. Je kan alleen op Facebook de foto’s bekijken, als je zelf ook lid bent van deze Facebook groep.

28 juli 2014 – Yangshuo

lisette  jan  yue

Vandaag hebben we een rustige dag achter de rug. Het is ook veel te warm voor een druk programma.

Na het ontbijt, blijven de meiden en “Oma” weer bij het guesthouse en wij gaan met de taxi naar Weststreet in Yangshou. Vandaag geen regen zoals afgelopen zaterdag, maar volop zon.

We gingen vooral naar Weststreet om geld te pinnen voor de rondreis door Hunan, Volgende week. In de provincie moeten alle hotels en uitstapjes contact betaald worden. Na Beijing lukte het mij (LIsette) niet meer om geld uit de automaat te krijgen en ook vandaag weer een foutmelding.
Terug in het guesthouse eerst maar eens contact opgenomen met de bank. Gelukkig was er geen misbruik gemaakt van mijn pas, maar het blijkt dat je sinds een paar dagen dat niet meer voor je savingsaccount moet kiezen, maar voor checkingaccount. Het had toch fijn geweest als de bank dat had gecommuniceerd! Maar morgen gaan we het gewoon weer opnieuw proberen om geld van de rekening te krijgen.

De middag hebben we weer op het terras doorgebracht. Het was heel de middag lekker stil. Alle gasten zijn op pad of liggen in het zwembad.

Morgen gaat vriendin H en familie weer verder op doorreis.Dat zal wel even wennen zijn voor Y-A, Maar er zijn hier nog heel veel andere Nederlandse gezinnen met Chinese meiden. Echt vervelen zal ze zich nog niet.

IMG_5915

(Bron foto: Lisette ©)

27 juli 2014 – Yangdi – Xing Ping

lisette  jan  yue

Vandaag werden we om 11.00 uur opgehaald met een busje voor een tocht op de Li-rivier.
Onze opstapplaats is een uur rijden naar Yangdi. Yangdi ligt niet ver bij Guilin vandaan. Als we door de chauffeur zijn afgezet in Yangdi blijkt er nog geen bamboe boot voor ons klaar te liggen. Maar na bijna een uur wachten zijn er dan toch twee boten voor ons beschikbaar.

Op de bamboe boot is het onder het afdakje heerlijk koel. Het is dan ook bijna 2 uur genieten van de tocht naar Xing Ping.In Vanaf de afzetplaats is het nog een kwartier lopen langs de rivier naar het oude dorp. Ondertussen is het al 15.00 uur. Tijd voor een late lunch. We eten er bij een hostel. Na het eten hebben we nog een half uur over om het dorp te verkennen. Veel te weinig tijd, maar de taxichauffeur wacht al op ons. We hadden via het guesthouse doorgegeven dat we een uur later in Xing Ping zouden zijn, maar de boodschap was niet bij de chauffeur aangekomen. De chauffeur is dan ook niet echt blij om ons weer te zien. Na wat telefoontjes blijkt de fout bij zijn eigen bedrijf te liggen en nemen we toch nog hartelijk afscheid.

Inmiddels is het alweer 17.30 uur als we bij The Giggling Tree terug zijn.De meiden gaan nog zwemmen en wijzelf komen niet verder dan het terras en een grote pot thee. Inmiddels is het alweer bijna 21.00 uur en zit ik nog steeds heerlijk buiten.

Morgen een wat minder vol programma. Laat ontbijt en shoppen in Weststreet van Yangshuo.