Dagelijks archief: 07/08/2012

Changsha 7 augustus 2012

Een rustige dag vandaag. Vanochtend zijn we naar Starbucks geweest en hebben we wat gewinkeld. Vanmiddag waren we op de kamer, want buiten was het veel te warm. Vanavond hebben we nog een wandeling gemaakt naar het stadion, vlakbij het hotel.

Je kan alles weer terug lezen bij China reizen, China reis 2012 en vervolgens Changsa kiezen. Ook de foto’s van vandaag staan weer op internet.

Morgen dan reizen we verder naar Shenzhen.

img_3040

img_3123

(Bron foto’s: Lisette ©)

Panda drinkt koffie bij Starbucks

Vandaag mocht Panda, dan eindelijk weer eens koffie drinken bij Starbucks. Na Xiamen was dit niet meer gelukt. Maar vorige week kregen we van onze gids het adres. Echter het viel helemaal nog niet mee om er te komen. De eerste taxi wilde ons niet meenemen en de tweede taxi die ons wel mee wilde nemen reed er gewoon voorbij omdat op zijn Chinese briefje iets anders stond waar we moesten wezen. Na enig aandringen stopte hij en konden wij weer een halve kilometer terug lopen. Maar eenmaal binnen hebben we genoten van een heerlijke beker koffie.

img_3047

img_3048

img_3050

img_3052

(Bron foto’s: Lisette ©)

Panda krijgt een pandapostzegel..

Voor een sponsoringsoprdracht moest Panda op zoek naar een postzegel met een panda erop. Gelukkig was onze gids in Hengshan bereidt zijn pandapostzegel voor het goede doel af te staan. Als bonus kregen we er nog een mooie postzegel met een Koalabeer bij. Uiteraard hebben wij de gids blij gemaakt met een velletje Nederlandse postzegels.

img_3083

img_3084

(Bron foto’s: Lisette ©)

Changsha 6 augustus 2012 (2)

Gisteren hadden we een reisdag. We reden van Hengshan terug naar Changha. Je kan het reisverhaal terug lezen bij China Reizen, China 2012 en vervolgens Changsha. Kies hiervoor het tweede blokje Changsa.

Ook staan er een aantal foto’s van onze reisdag op het internet. Klik hier boven op foto’s en vervolgens China 2012.

img_2992

img_3017

(Bron foto’s: Lisette ©)

Panda drinkt koffie..

In Hengshan/Nanyue gaan de ontwikkelingen hard, maar een Mac Donalds en een Starbucks die zijn er nog niet. Wel is er een koffiezaakje waar we twee keer koffie hebben gedronken. We doneren hiervoor 2 keer 2 Euro voor de verzorging van Asher in zijn pleeggezin hier in Changsa.

img_2250

img_2547

(Bron foto’s: Lisette ©)