
Vanochtend zijn we na het ontbijt weer vertrokken uit Skútustadir. Vandaag maar een korte rit van 90 kilometer, want we wilden graag de stad Akureyri bezoeken. Onderweg naar Akureyri, kwamen we nog langs een mooie grote waterval, de Godafoss en daar hebben we nog even een fotostop gemaakt.
In Akureyri blijkt bijna alles, behalve de restaurants en souvenirwinkels gesloten te zijn. Het is vandaag een feestdag, alhoewel we er niet achter gekomen zijn, wat er gevierd wordt. Wel jammer, want het kleine stadje ziet er gezellig uit. Bij het informatiecentrum vinden we een folder van het huis van de IJslandse kerstman. Het huis ligt zo’n 10 kilometer buiten Akureyri., dus gaan we maar op bezoek bij de kerstman. De kerstman woont in een soort snoephuis. Binnen in het huisje is het op twee verdiepingen helemaal volgestouwd met kerstspullen die je kan kopen. Allemaal hele leuke dingen, maar veel te duur voor ons.
Voor het avondeten, gaan we naar een restaurant bij de haven. Het restaurant zit in één van de oudste gebouwen van Akureyri. We hebben er heerlijk gegeten.
Rond 20.00 uur zijn we weer terug bij de farmhouse waar we overnachten. We slapen weer op een bijzondere locatie. Vanuit onze kamer kijken we uit op een beekje. De kamer zelf is wel erg klein voor drie personen, maar voor 1 nachtje maakt dat niet zo heel veel uit. Morgen nog 1 keer langs de rondweg overnachten en dan woensdag weer terug naar Reykjavik. Donderdagochtend moet de auto voor 09.00 uur weer terug bij de garage zijn.

(Bron foto’s: Lisette ©)



