03 augustus 2019 – Meppen naar Jork

lisette yue jan

De wekker stond vanochtend om 07.00 uur, maar voor die tijd waren we al wakker. Dat was maar goed ook, want om 07.00 uur begonnen de kerkklokken van de tegenoverliggende kerk lang en met veel lawaai te luiden.

Na een uitgebreid ontbijt, zijn we om 09.00 uur klaar voor de volgende etappe. We rijden eerst binnendoor naar Oldenburg. We parkeren in het centrum vlak bij een grote keramiekmarkt. De meest prachtige vazen, schalen, en beelden staan er op de markt te koop. Een half uur is dan ook veel te kort. Maar we hebben niet veel meer tijd. We moeten ook nog even snel wat eten voor de lunch, want tussen 14.00 uur en 15.00 uur hebben we afgesproken met de eigenaar van het appartement waar we verblijven in Jork.

Eenmaal op de snelweg is het behoorlijk druk en leidt Tom Tom ons  weer over een route binnendoor. Weer terug op de snelweg breekt het noodweer los en rijden we nog maar langzaam verder. Maar net zo heftig en snel als het noodweer kwam, is het ook weer droog.

Rond 14.15 uur rijden we de parkeerplaats op bij het appartement aan het riviertje de Este. We hebben drie dagen een geweldig bovenhuis tot onze beschikking. Twee slaapkamers, badkamer, keuken, huiskamer, balkon, het is er allemaal. Zelfs het zonnetje blijft er bij schijnen.

Na een korte pauze rijden we naar het centrum van Jork. We hebben thuis gelezen dat er een Harley Davidson casting is. Een paar honderd Harley’s worden door hun eigenaren geshowd en mee rondgereden. Een leuke ervaring om mee te maken. Y-A mag zelfs op één van de motoren zitten.

Vervolgens halen we wat boodschappen voor het avondeten. We hebben er zelfs twee supermarkten voor nodig, want bij de 1e supermarkt zijn er geen aardappels te koop! Gelukkig een dorp terug voor Jork is er een supermarkt waar we wel aardappels kunnen kopen.

Jan heeft van al die boodschappen weer een heerlijke maaltijd gemaakt.
Na het avondeten zijn Jan en Y-A niet meer in beweging te krijgen, maar ik maak nog een heerlijke avondwandeling langs het riviertje. En ook nu om 20.45 uur is het nog steeds heerlijk weer om buiten te zijn.

Morgen dan gaan we Hamburg verkennen en voor morgenmiddag hebben we al kaartjes voor Miniworld. De kleine familieleden reizen ook nog steeds gezellig met ons mee.

IMG_20190803_072849_resized_20190803_061740907

IMG_20190803_181217_resized_20190803_061740566

(Bron foto’s: Lisette ©)

Foto van de dag – 03 augustus 2019

Volgend op een foto van groenten, volgt vandaag als “FMS photo a day”, de opdracht om fruit te fotograferen. Tijdens een koffiestop langs de doorgaande weg van Meppen naar Oldenburg, stonden in de struiken onderstaande bessen. Of de bessen om op te eten zijn of dat je ze juist beter niet kan eten dat weet ik niet. Ik zelf vind deze foto wel beter gelukt dan de foto van gisteren.

IMG_20190803_100316_resized_20190803_061741229

(Bron foto: Lisette ©)

02 augustus 2019 – huis naar Meppen Duitsland

lisette yue jan

Vanochtend waren we allemaal al vroeg wakker. Na het ontbijt is het tijd om de auto vol te laden. Letterlijk in ons geval, want we hebben weer veel te veel kleding, eten en drinken bij ons.
Rond 10.00 uur zijn we klaar voor vertrek. De eerste kilometers van onze rondreis rijden we over de snelweg richting Apeldoorn. Bij Apeldoorn gaan we de snelweg af en rijden binnen door naar Meppen in Duitsland. Onderweg pauzeren we met meegenomen koffie en broodjes.

We rijden door stukken Nederland waar we nog nooit eerder geweest zijn. Op sommige momenten zien we er bijna niets van door de harde regenbuien, maar een paar minuten later dan schijnt het zonnetje weer. Met recht een wisselvallige dag met het weer.

Rond 15.15 uur komen we bij ons hotel in Meppen aan waar we één nachtje blijven slapen. Na een half uur op de kamer vertrekken we met de auto naar het centrum van Meppen. Hier is een klein winkelcentrum en een winkelstraat. We doen er een paar kleine boodschapjes en dan is het al weer tijd voor het avondeten. Eigenlijk waren we van plan om braadworsten te gaan eten, maar we komen bij een Turks Kebab restaurant terecht. We eten er heerlijk. Jan een jager schnitzel, Y-A een salami pizza en ikzelf spaghetti met tonijn. Dat de tonijn in slagroomsaus was gemaakt, had ik even niet zien aankomen, maar het smaakte heerlijk. 

Na de avondmaaltijd lopen we via het winkelcentrum weer terug richting de parkeerplaats van de auto. In het winkelcentrum zelf drinken we nog koffie en thee en Jan en Y-A nemen nog een groot stuk apfelstrudel om met elkaar te delen.

Rond 19.15 uur zijn we weer terug op de kamer. Daar aangekomen zijn we allemaal redelijk moe van onze eerste reisdag en doen we niet veel meer dan het weblog bij houden en wat tijdschriften lezen.Vermoedelijk zullen we vanavond wel vroeg in bed liggen. Morgenochtend na het ontbijt dan reizen we weer verder. We rijden dan naar Jork, in de omgeving van Hamburg, waar we 3 nachten zullen blijven.

Zoals je hier onder ziet, genieten de nieuwe familieleden ook van de rondreis.
De foto’s van onszelf posten we laten deze week bij het blog.

IMG_20190802_074535_resized_20190802_074456159

IMG_20190802_175133_resized_20190802_072811171

IMG_20190802_184134_resized_20190802_072810454

IMG_20190802_184154_resized_20190802_072810772

(Bron foto’s: Lisette ©)

Foto van de dag – 01 augustus 2019

Het is al weer een lange tijd geleden dat ik aan het FMS photo a day spelletje op Facebook mee deed en de foto’s bij het weblog plaatste. Maar deze maand is het thema “eten” en met een rondreis voor de boeg, lijkt het me leuk om weer eens een maand mee te doen.

Vandaag is het woord van de dag:”on my plate – op mijn bord”.
Op mijn bord Griekse yoghurt met kiwi en wat rode vruchtensiroop.

I2019-08-01

(Bron foto: Lisette ©)

Zomervakantie (3)

lisette yue jan

Nog 3 dagen tot vertrek. Dit jaar reizen we niet alleen, maar reist er een kleine familie met ons mee.
Uiteraard mogen jullie meedenken over de avonturen die we met deze familie gaan beleven.
Reacties, of kleine opdrachtjes kan je hieronder bij het weblog plaatsen.

IMG_20190730_165704_resized_20190730_045734404

(Bron foto: Lisette ©)

Zomervakantie 2019

lisette yue jan

Aftellen voor een mooie reis met de auto door Europa.

Meppen – Duitsland
Jork – omgeving Hamburg – Duitsland
Berlijn – Duitsland
Praag – Tsjechië
Klosterneuburg – omgeving Wenen – Oostenrijk
Abtenau – omgeving Salzburg – Oostenrijk
Malbun – Liechtenstein
Pulversheim – Frankrijk
Troyes – Frankrijk –
Montévrain – omgeving Disneyland Parijs
Écaussinnes-d’Enghien – België
Naar huis

2019-0728 vak1

(Bron foto: Lisette ©)