Auteursarchief: lisette

Panda sponsopdracht.

Een lief vriendinnetje uit A heeft ook een opdracht gegeven. Eigenlijk hoefde Panda er niets voor te doen maar moesten wij wat doen. Ze wilde graag dat we Xi Yang Yang stickers zouden kopen en elkaar met stickers vol zouden plakken. Inmiddels blijkt Xi Yang Yang veel minder populair dan de andere 2 keer dat we samen in China waren. Maar we hebben toch nog iets voor je bedacht. Hier in Nanyue vonden we in de supermarkt sokken met Xi Yang Yang er op. Om er toch nog een beetje gekke foto van te maken, heeft Y-A. de sokken aan haar handen gedaan.

Uiteraard mag jij de sokken hebben en mag je nog nadenken of je wel of niet je geld wilt doneren.

Note 14 augustus 2016: Leuk dat de opdracht van panda is goedgekeurd. De stand is nu 147,50 euro en 10 yuan.

IMG_3590

IMG_3591

(Bron foto’s: Lisette ©)

7 augustus 2016 – Guilin via Hengyang naar Nanyue

lisette yue jan

Ook vandaag weer een reisdag, maar als we aan het eind van de dag in Nanyue aankomen, dan blijven we daar voor vijf nachten. Maar vandaag eerst weer met de trein. Dit keer van Guilin naar Hengyang. Onverwachts blijkt dat we vandaag ook 1e klas reizen. De kaartjes zijn al lang geleden gekocht en ik had niet onthouden dat we vandaag ook zo luxe reizen. Met alle koffers en tassen bij ons is een beetje extra ruimte toch wel erg fijn.

De treinreis vandaag duurt zo’n 2.5 uur. In Hengyang Oost staat Chinese vriend J al op ons te wachten. Omdat het inmidels 13.30 uur is neemt hij ons voor de lunch mee naar de Pizzahut. Daar is het nogal druk en chaotisch, maar na een half uur hebben we toch allemaal wat gegeten.

Vervolgens rijden we langs zijn huis, waar we de overige familieleden weer terug zien, inclusief de nieuwe baby die inmiddels alweer 2 maanden is.

Rond 16.30 uur brengt J ons naar ons hotel in Nanyue. We verblijven dit jaar niet in het Nanyue Telecom hotel, maar in een ander hotel. Hengshan tehuisgenoot J en zijn ouders verbleven hier vorig jaar ook en waren erg tevreden. Bij binnenkomst in Nanyue blijkt dat het Nanyue Telecom hotel helemaal niet meer te bestaan. Er heeft een gigantische verbouwing plaats gevonden en het oogt nu als een erg duur hotel.

Ons nieuwe hotel in Nanyue is prima. De kamer is wel wat warm en is waarschijnlijk een tijdje niet gebruikt, maar we laten de airco flink zijn werk doen om het wat koeler te laten worden.

Nadat we geïnstalleerd zijn gaan we op zoek naar een restaurant. Eten in Nanyue is lastig, omdat Y-A niet echt van Chinees eten houdt. Maar ook de fastfood in Nanyue daar wordt je niet erg enthousiast van. Het wordt dus gewoon 5 dagen zoeken naar de plekken waar het eten het lekkerst is voor ons allemaal.

Na het eten gaan we nog even verder met shoppen voor Jamison en Jason. In een eigen berichtje zullen we foto’s plaatsen van alle boodschappen die we voor de jongens hebben gedaan.

We zijn redelijk op tijd weer op de kamer en gaan bijtijds slapen. Morgen om 09.30 uur worden we weer opgehaald door Chinese vriend J. om ons naar het tehuis te brengen. Ook al gaan we morgen voor de 5e keer naar het tehuis. Het blijft altijd spannend hoe we ontvangen zullen worden.

Panda sponsoropdracht

In Guilin had Panda vorige week zondag ook al geslapen, maar nu na terugkomst had Panda een andere kamer gekregen om te slapen. Al die bedden begon hij wel een beetje saai te vinden. Maar de lamp in deze kamer, dat vond hij wel heel gezellig. Zo gezellig, dat hij na afloop van de foto-shoot bijna in Guilin was achter gebleven! Gelukkig kwamen we er op tijd achter dat de reis nog niet is afgelopen voor Panda. Nog 3 meer slaapplekken voor hem te gaan: Nanyue. Beijing en Kopenhagen.

De stand voor Jamison en Jason en DNA Connect is 145 euro en 10 yuan,

IMG_3533

(Bron foto: Lisette ©)

Panda sponsopdracht

In Guilin kocht Panda voor een aardige mevrouw in R. een magneetje voor op haar koelkast. Ze spaart magneetjes uit alle landen van de wereld en een magneet uit China dat had ze nog niet.

De stand van de sponsoropdrachten is nu 140 Euro en 10 yuan.

IMG_3668

(Bron foto: Lisette ©)

6 augustus 2016 – Ping'an naar Guilin

lisette yue jan

Vandaag weer een reisdag. We hebben dus gisterenavond de wekker weer gezet. We hoeven niet eens al te vroeg op, want rond 09.30 uur vertrekken we weer naar Guilin.

Bij het ontbijt horen we dat de “eigenaar” van het hotel, ons zelf naar Guillin zal brengen. Na het ontbijt stoppen we dan ook de laatste spullen in de koffer. We genieten nog een half uurtje van het adembenemende uitzicht. Vandaag hangen de wolken erg laag over de rijstvelden. Maar eigenlijk elk moment van de dag kan het uitzicht op de rijstvelden veranderen.

Nadat we de rekening betaald hebben van 2,5 dag Ping’an lopen we samen met de dragers weer naar beneden. Eigenlijk is het best een pittige wandeling terug naar de parkeerplaats. Afgelopen woensdag toen we aankamen in de regen, hebben we nauwelijks gemerkt dat het zo’n flinke wandeling was. We wilden gewoon graag naar het hotel en naar binnen. Nu zijn we na een minuut of 20 wandelen weer beneden.

De eigenaar van het hotel staat al bij zijn auto te wachten. Het is echt een hele grote splinternieuwe Ford. Er zaten nog niet eens nummerplaten op de auto. We rijden dan ook enorm luxe naar het hostel hier in Guilin. Wel is het enorm druk op de weg. We rijden er dan ook ruim 2,5 uur over voordat we er zijn.

In het hostel is onze kamer nog niet klaar. We gaan dan ook eerst lunchen. Na de lunch blijkt onze kamer schoongemaakt te zijn. Deze keer niet op de 4e verdieping, maar een mooie kamer op de 2e verdieping. Deze kamer is een stuk groter, dan de kamer die we vorige week zondag hadden.

Ook nu blijven we maar 1 nachtje slapen. Morgenochtend reizen we met de trein naar Hengyang. Daar staat onze Chinese vriend (voormalig gids) J. op ons te wachten. Hij zal ons naar Nanyue brengen. Maar eerst gaan we met zijn gezin lunchen. Vriend J.is een paar weken geleden voor de 2e keer vader geworden.We zijn dan ook erg benieuwd om zijn 2e zoon te ontmoeten.

Vanmiddag hebben we alvast inkopen gedaan voor Jamison en Jason Verder hebben we van veel dingen ook een 3e exemplaar gekocht. Twee jaar geleden kwam er onverwachts een 3e kindje mee en toen moesten we ineens ter plekke alle cadeaus verdelen over drie kinderen. Morgenavond zullen we foto’s plaatsen van alle aankopen die we hebben gedaan voor de jongens.

Vanavond hebben we nog weer in het nieuwe Millennium winkelcentrum vlak bij het hostel rond gelopen Behalve alle eetzaakjes boven de grond, zit er ook nog onder de grond een groot winkelcentrum met kledingwinkels.

Inmiddels al weer na 21.00 uur. We drinken nog wat koffie en zoeken dan alle spullen voor morgenochtend weer bij elkaar. Om 07.00 uur gaat morgen weer de wekker.

5 augustus 2016 – Ping'an

lisette yue jan

Geen wekker vandaag. Heerlijk hoor hier in Ping’an. Wakker worden met een prachtig uitzicht over de rijstvelden. Vandaag na het ontbijt gaan we de lange wandeling maken, naar het  Negen Draken uitkijkpunt. Ook vandaag lopen we weer een veel te lange route en ook vandaag krijgen we weer een regenbui op ons hoofd. Maar ook hier is aan het eind de beloning groot en hebben we een prachtig uitzicht over de rijstvelden en de huizen van Ping’an. Dit uitkijkpunt is minder toeristisch en er zijn bijna geen winkeltjes. Na een half uur boven op het uitkijkpunt zijn we wel uitgekeken en wandelen op ons gemak weer naar beneden.

In de middag blijven we lekker op de kamer en pas rond 16.00 uur gaan we weer een stuk wandelen richting het uitkijkpunt waar we gisteren zijn geweest. Op de terugweg komen we nog langs een koffiezaakje. De  cappuccino is er niet eens heel slecht. Ondertussen zien we vol beladen paarden langs het terras lopen waar we zitten. De paarden mogen de hele dag de zware stenen naar de verschillende bouwprojecten brengen.

Als de koffie op is, gaan we weer terug naar het terras van het hotel waar we verblijven. Er zijn vanochtend veel Nederlanders vertrokken, maar er zijn inmiddels weer heel veel Nederlanders terug gekomen.Het blijft vreemd om in een ver land bij de rijstterrassen tussen bijna alleen maar Nederlandse mensen te zitten.

Na het avondeten, werken we op de kamer nog wat aan de pandaopdrachten op het weblog. We hebben goed nieuws gekregen, dat we de jongens Jason en Jamison maandag zullen zien. Dat wordt morgen in Guilin shoppen van het geld dat we met elkaar bij elkaar hebben gebracht.

We hebben hier in Ping’an heerlijke dagen gehad. Na de cruise op de Yangtze rivier van vorige week, is Ping’an letterlijk een hoogtepunt. Het is bijzonder om te zien, dat het dorp de afgelopen tien jaar wel verder is ontwikkeld, maar niet al te toeristisch is geworden. Op vele momenten is het er zelfs nog heerlijk stil.

Note voor mijzelf: laat geen papieren zakdoek in je broek zitten als je je kleren laat wassen. Als je dan je gewassen kleren terugkrijgt zit alles onder de kleine snippertjes!

IMG_3436

IMG_3460

(Bron foto’s: Lisette ©)

Panda sponsoropdracht

Panda heeft zich ook in de kamer van Ping’an laten fotograferen voor de sponsorpot van Jamison en Jason. Morgen en zondag gaan we voor de jongens shoppen. Als iemand nog een tip heeft wat we kunnen kopen, dan horen we dat graag.

Het bedrag dat we hebben te besteden is ongeveer 1100 Yuan, zo’n 150 euro. Er staat namelijk nog twee opdrachten uit, die we nog niet hebben kunnen inlossen, maar voordat we in Beijing zijn, komt dat vast wel goed.

De nieuwe stand voor Jamison en Jason is nu 135 euro en 10 Yuan

IMG_3394

(Bron foto: Lisette ©)

Foto's van Ping'an

Als je boven op het vaandel klikt op foto’s en vervolgens op China 2016, kan je bij dag 20 en 21 nieuwe foto’s zien van onze reis in China.
De foto’s zijn van ons verblijf in Ping’an.

IMG_3405

IMG_3457

(Bron foto’s: Lisette ©)

Panda sponsoropdracht

Van S. kreeg Panda een leuke opdracht. Nu het tehuis bezoek dichterbij komt, moet Panda echter toegeven dat een ontmoeting met een echte panda er niet in zal zitten. Weliswaar heeft de dierentuin van Guilin waar we morgen heen gaan twee panda’s, We hebben de panda’s in Guilin in 2014 en 2011 gezien, maar in al die jaren hadden ze waarschijnlijk niet veel bewogen. Een nieuw bezoek aan deze dierentuin zit er dus niet in.

Maar Panda is natuurlijk niet alleen op reis in China. In de koffer reist ook nog mee “Bamboe”, een hele lieve Ty-panda met hele grote ogen.Ter compensatie heeft Panda ook nog voor de kleine “prinses” bij je thuis een verrassing mee genomen.

Dankjewel dat je een opdracht gegeven hebt. En zoals je misschien al hebt gelezen, aanstaande maandag mogen we de jongens bezoeken. Uiteraard maken we foto’s van de spulletjes die we kopen en het overhandigen in het tehuis.Mocht er geld overblijven van de sponsoropdrachten, dan maken we dit over aan DNA Connect in de Verenigde Staten, die hiervoor DNA testen beschikbaar stellen in China voor moeders die hun kinderen hebben afgestaan.

De nieuwe stand voor Jamison en Jason is inmiddels 130 euro en 10 Yuan

IMG_3237

(Bron foto Lisette ©)

Panda sponsoropdracht

De panda opdracht van Opa en Oma was wel een hele gemakkelijke. Panda zelf hoefde hier helemaal niets voor te doen. Opa en Oma wilde gewoon een foto van ons drieën. De foto die we hiervoor beschikbaar stellen is alweer een week geleden gemaakt toen we als laatste uitstapje van de cruise, de 3 Kloven Dam bezochten. De grote steen op de foto is een voorbeeld van één van de vele stenen die in de dam zijn verwerkt.

We hebben vandaag goed nieuws ontvangen. We mogen aanstaande maandag Jamison en Jason bezoeken. Morgen in Guilin gaan we voor de jongens shoppen van het geld van de sponsoropdrachten. Jammer genoeg weten we niet echt wat ze nodig hebben, maar we houden het bij schoolspullen, toiletspullen en we zullen maandag vragen wat er nog hard nodig is. Wie weet is er nog een mogelijkheid om dat volgende week later in de week nog aan ze te overhandigen. Jammer genoeg krijgen we na al die jaren nog steeds niet hun adres. We zouden de jongens veel liever bij hun pleegouders bezoeken, zodat we beter weten wat ze nodig hebben.

De nieuwe stand voor Jamison en Jason is inmiddels 125 euro en 10 Yuan.

IMG_20160729_112623

(Bron foto: de scheepsfotograaf)